Šablony JAK I pro ZŠ Čerčany (říjen 2023 – září 2025)
Cíl projektu:
Cílem projektu je rozvoj v oblastech, které škola/školské zařízení určí jako prioritní pro svůj rozvoj a budoucí směřování.
Projekt je zaměřen na jedno z/kombinaci následujících témat: personální podpora, osobnostně sociální a profesní rozvoj pracovníků ve vzdělávání, inovativní vzdělávání dětí/žáků/účastníků zájmového vzdělávání, spolupráce s rodiči dětí, žáků, účastníků zájmového vzdělávání a veřejností.
Registrační číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/22_002/0005778
Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy
(září 2021 – prosinec 2021, leden 2022 – červen 2022, září 2022 – prosinec 2022, leden 2023 – červen 2023)
Investice reaguje na potřebu podpory vzdělávání žáků ohrožených školním neúspěchem v reakci na nemožnost realizace prezenční výuky ve školách během pandemie covid–19.
DIGITALIZUJEME ŠKOLU – REALIZACE INVESTICE NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY – KOMPONENTA 3.1
V rámci komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace investice přispívá na vybavení žáků digitálními technologiemi pro rozvoj jejich informatického myšlení a digitálních kompetencí a na prevenci digitální propasti.
ŠABLONY III pro ZŠ Čerčany (1. 11. 2020 – 30. 10. 2022)
Operační program výzkum, vývoj a vzdělávání. Projekt je zaměřen na jednu z kombinací následujících témat: personální posílení školy školním asistentem, který bude převážně vypomáhat v ŠD na úvazek 0,5 a školním asistentem do přípravné třídy na úvazek 0,3. Také personální posílení školním psychologem na úvazek 0,5 a školním kariérovým poradcem na úvazek 0,1. Naše škola dále využila i jiné aktivity: projektové dny v ZŠ (celkem 13 projektových dnů) a Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči. Účast v této výzvě je podpořena dotací 909 406,-Kč. Tato dotace bude využita, kromě odměny pro zúčastněné pedagogické pracovníky a odborníky, především na zmodernizování ICT vybavení školy.
ŠABLONY II pro ZŠ Čerčany (1. 11 2018 – 30. 10. 2020)
Operační program výzkum, vývoj a vzdělávání. Projekt je zaměřen na jedno z kombinací následujících témat: personální podpora, osobnostně profesní rozvoj pedagogů, společné vzdělávání dětí/žáků/účastníků, podpora extrakurikulárních/rozvojových aktivit, aktivity rozvíjející ICT, spolupráce s rodiči dětí/žáků/účastníků, spolupráce s veřejností. Naše škola využila aktivity pro ZŠ (personální podpora ZŠ – školní kariérový poradce a sociální pedagog, vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ v oblasti ICT, čtenářské gramotnosti a polytechniky, CLIL ve výuce ZŠ, zapojení odborníka z praxe do výuky v ZŠ – rodilý mluvčí, kluby pro žáky ZŠ – badatelský a čtenářský klub, doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem, projektový den ve škole a aktivity pro ŠD (personální podpora ŠD – školní asistent, vzdělávání pedagogických pracovníků ŠD v oblasti polytechniky a ICT, projektový den v ŠD, sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv). Účast v této výzvě je podpořena dotací pro ZŠ ve výši 1 397 500,- Kč a pro ŠD ve výši 416 800, -Kč. Tato dotace bude využita kromě odměny pro zúčastněné pedagogické pracovníky, rodilého mluvčího a odborníků zapojených do projektových dnů především na zmodernizování ICT vybavení školy.
ŠABLONY PRO MŠ A ZŠ I (2016 – 2018)
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání; Výzva „Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – „Šablony pro MŠ a ZŠ II“. Výzva podpoří osobnostně profesní rozvoj pedagogů prostřednictvím dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, vzájemného setkávání a sdílení zkušeností pedagogů a pomůže při společném vzdělávání dětí/žáků, a to možností personálního posílení o školního asistenta, školního psychologa, speciálního pedagoga, sociálního pedagoga, příp. chůvu v mateřské škole. Důležitou oblastí podpory je také usnadnění přechodu dětí z mateřské školy do základní školy a spolupráce s rodiči dětí a žáků. Zařazení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) do hlavního vzdělávacího proudu pomohou extrakurikulární aktivity (čtenářské kluby, kluby zábavné logiky a deskových her a doučování žáků základní školy ohrožených školním neúspěchem). Naše škola využila několik aktivit:
Vzájemnou spolupráci pedagogů ZŠ (čtenářská gramotnost, matematická gramotnost, inkluze), CLIL ve výuce na škole (využití anglického jazyka při výuce nejazykových předmětů), školního asistenta ve školní družině, doučování žáků základní školy ohrožených školním neúspěchem. Účast v této výzvě je podpořena dotací ve výši 1 100 000,- Kč, která bude využita kromě odměny pro zúčastněné pedagogické pracovníky především na zmodernizování ICT vybavení školy.